Jaką technikę przyjąć? Mam nadzieję, że ten artykuł przybliży minimalnie temat.
Fotografia elementów błyszczących to tak zwana wyższa szkoła jazdy z każdym z przedmiotów. Zaczynając od szkła a na sztućcach i paterach kończąc. Najważniejszą rzeczą w tej sztuce jest światło, tak jak w każdym ujęciu fotograficznym, z tym wyjątkiem, że tu akurat nie oświetla się przedmiotu. Bardzo ważnym elementem w tej technice są zastawki, osłony zasłonki i kontry. Dlaczego? Dlatego, że korzystanie ze światła odbitego to też sztuka. Aby dobrze wykonać zdjęcie np. łyżki musimy zdać sobie sprawę z tego, że ma kształt sferyczny i wszystko co znajduje się dookoła (ściany, sufit i sam fotografujący) może się w niej pokazać. Warto zasłonić się np. prześcieradłem lub czarnym suknem. Trzeba postarać się o to by zdjęcie nie było formą rejestracji otoczenia czyli studia odbitego w artefakcie przez nas fotografowanym tylko zdjęciem jego samego. Dlatego bardzo dużo czasu należy spędzić przy kontroli odbić. Na tą nie zawsze pożądaną dolegliwość jest tylko jedna rada, przemyślane urządzenie studia fotograficznego. Urządzanie czyli taka konstrukcja ścian by było wygodnie nam robić w nim zdjęcia oraz tworzyć wszelkiej maści kompozycje. Ściany najlepiej pomalować na biało. Można jeszcze wykorzystać kotary, które w dowolnej chwili mogą zniwelować odbicia przedmiotów w studio. Z mojego doświadczenia przy fotografii błyszczących przedmiotów najlepiej nadaje się oświetlenie stałe. Żarówki energooszczędne umieszczone w soft boksach powodują, że miękkie światło dobrze ukierunkowane, stale świecące na przedmiot umożliwia nam bezproblemową pracę z fotografowanymi przedmiotami. Ciągła kontrola odbić oraz naświetlenia pozwala w przemyślany sposób kreować zdjęcia wysokiej jakości. Efekty naszej pracy można oglądać w portfolio studia fotograficznego www.2d3d.pl. Od wielu lat zajmujemy się fotografowaniem scen z połyskiem. Najlepiej do tego nadają się takie przyrządy jak wieszaki, cyklorama, stół bezcieniowy, komora bezcieniowa. Tą ostatnią należy przeliczyć w sposób: wielkość przedmiotu x 50 = bok komory bezcieniowej. Ogólnie nie stosuję bezcieniowego światła w komorze, powodem jest świadomość by odwzorować kształt muszą powstawać kontrolowane odbicia, bez nich ani rusz. Nadanie kształtu za pomocą cieni powoduje efekt obrazu niemalże wystającego z monitora. Niska cena za zdjęcia wykonywane w naszym studio jest pokierowana daleko posuniętą automatyzacją post produkcji i korekcji obrazu na poziomie obróbki zdjęć.

Categories: Bez kategorii

Leave a Reply